קוצר הצו המנהלי נגד הקטין תושב השומרון

בנצי לייזרוביץ No Comments on קוצר הצו המנהלי נגד הקטין תושב השומרון

נשיאת בית משפט המחוזי מרכז בלוד הורתה לקצר את צו המעצר המנהלי שניתן לתושב השומרון מ-4 חודשים לפחות מחודשיים בלבד. אתמול החליטה הנשיאה על קיצור הצו המנהלי לעצור הנוסף בחודש

צילום: הדיווחים של אסף ארמה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נשיאת בית המשפט המחוזי מרכז בלוד, רות לורך, הורתה היום (שני) על קיצור תקופת המעצר המנהלי שניתן לקטין תושב השומרון מ-4 חודשים לפחות מחודשיים. ההחלטה באה לאחר שאתמול הורתה השופטת לורך בהחלטה דומה לגבי העצור המנהלי הנוסף וקיצרה את תקופת הצו כנגדו בחודש ימים. את העצורים ייצג עו"ד עדי קידר מארגון חוננו יחד עם עו"ד דניאל שימשילשווילי.

נזכיר, כי ביום חמישי האחרון חתם שר הביטחון יואב גלנט על צו מעצר מנהלי כנגד 2 מתיישבים תושבי השומרון, אחד מהם קטין, ל-4 חודשים. המתיישבים נעצרו בצו המנהלי דקות לאחר ששופטת בימ"ש המחוזי בירושלים, חנה מרים לומפ קבעה כי ישוחררו באותו היום ממעצר. השניים נחשדו כי היו מעורבים במחאות בכפר חווארה לאחר הפיגוע הקשה השבוע בו נרצחו האחים יניב הי"ד.

עו"ד עדי קידר מסר בתגובה להחלטת בית המשפט: "אמנם בית המשפט קיצר באופן משמעותי ביותר את הצו שנחתם על שר הביטחון ואולם אנו עדיין סבורים כי במקרה הזה המעצר הוא "ענישתי" ולכן אינו חוקי ואינו מוצדק ואנו נשקול לערער על ההחלטה לבית המשפט העליון".

עו"ד דניאל שימשילשווילי שמייצג את הקטין מטעם ארגון חוננו הוסיף: "הגם שכצעד חריג ותקדימי בית המשפט המחוזי קיצר משמעותית את משך צו המעצר המנהלי עליו חתם שר הביטחון, הרי שיש להצר על כך שנעשה שימוש בכלי כה דורסני כלפי קטין שאין ולו ראיה אחת לטענות המופרכות אשר נטענו נגדו בבקשה לאשרור הצו, בטח ובטח שאין מדובר בפצצה מתקתקת. הייתי מצפה מהימ"ר והשבכ לפעול באותה נחישות אל מול קריאות ברורות מצד אנרכיסטים לפגוע בחיי נבחרי ציבור, אולם ככל הנראה בעיניהם נער עם פאות מהווה מטרה נוחה בהרבה. כולי תקווה כי הממשלה שנבחרה תפעל לביטול הצו השערורייתי שאינו מוסיף כבוד לגורמי אכיפת החוק והסדר".



0 תגובות